درباره این وبلاگ

اینجا آن خانه صدهزار ساله شب‌بیداری‌های قلندروار و کفرآمیز است، تو تا به حال کافر از مکتب اندیشه دیده ای؟ با تو هستم که صدایم را نمی‌شنوی، اگر شراب نداری در این خانه را نکوب، من دشنامت می‌دهم، بد جور! این همان دشنامی است که سحرگاه به آن مرد تسبیح‌گوی دادم که ثانیه‌های ابتذال هویتم را شمرد. هنوز هم می‌شمارد! اینجا هر شب نیچه و بودا هم کتک می‌خورند. با تو هستم که می‌خندی ، پیاله ات را بردار و بیا! شراب سحرآمیز دیده‌ای؟ من کافری هستم که اولین افتخارم پرهیز از وِرد خواندن است. ذهنت را برایم ترجمه نکن ، من اینجا بارها بالا آورده‌ام، معنی واژه‌‌های خام را می‌دانم.

تو نمی‌دانی تنهایی اینجا چه‌ها می‌توان کرد، هرگز نخواهی دانست چون من همیشه اینجا هستم. سیلی بنواز، گلگونه انسان از خون است. حال که خون می‌مکی سیلی هم بنواز. این واژه های لعنتی همیشه کم می آیند! من هر شب  روحم را در جامی از شراب می‌جوشانم! نترس، این کورکورانه یک درویش نان خشک به دست نیست. من هر شب مجردات پست را شلاق میزنم. بیا و ببین! نترس، آنها درد را نمی‌دانند. خانه‌های حافظه ام را تحلیل می برد این نوشتار! گویی عصاره این  عصر حافظه کوتاه مدت و آگهی‌های تبلیغاتی، همچون بیگانه‌ای فضایی و در قالب نوری رویایی از دهانم وارد می شود و راست روبروی عمیق‌ترین ترس های کودکی می‌نشیند و  طعنه می‌زند.

قلم، تنها حریف من است. هر بار که با هم گلاویز می شویم، در می‌یابم که هستم هنوز. هر بار پس از نبردی سخت با هم می نشینیم و به چیزی چون شکم چاق یک پولدار که مجبور است خودش را متشخص نشان دهد می‌خندیم. وقتی همه از اینجا می روند من میدان را مهیا میکنم، به قلمم شراب می‌دهم و پس مانده‌اش را خود از دهانش کام بر می‌گیرم. نترس، قلم ساکن آن سوی مجردات است. ما بارها در تالارهای صفرویک رقصیده‌ایم. اینجا هر سیگنالی یک هنر بدیع است.

هیچ محدودیتی نیست، من نماینده آن سرقت بی شرمانه تاریخم؟ بگذار که باشم. هیچ ملاحظه‌ای نیست اینجا مفاهیم از سرسره اندیشه سر می خورند و من آن پایین منتظر میمانم تا در آغوش‌ِشان بگیرم و دوباره از نو سر بخورند. چه مفاهیمی که اینگونه بزرگ شدند و دیگر برای خود کسی شده اند! نترس، اینها رازهای سربه‌مهر درخت گندم یا فریبکاری های یک باغ بزرگ نیستند. من برایت قدری از ورود به دنیای درون گفتم. در اینجا نگاه عمیق‌تر از نگاه به برگ های درخت انجیر است.

10 دیدگاه برای «درباره این وبلاگ»

  1. دوست گرامی من
    از نگارش زیبای شما لذت بردم و نوشتار شاعرانۀ شما را دلچسب دیدم. همان چیزی که همیشه دوست داشته ام، رک گویی و زیبانویسی در کنار هم. کسی که چنین می نویسد آشکارا در پی خودنمایی نیست. او نوشتن را ابزاری می داند برای پرواز اندیشه هایش ، که شاید شوق پرواز را در دیگران نیز زنده کند.
    به تازگی به سراغ نوشتن در وب آمده ام. نام خانۀ کوچک مجازی من «شنا خت» است. اگر به من سری زدید سرافرازم کرده اید. دیروز نوشتۀ کوتاهی نوشتم و پروازش دادم و امروز نوشته های این صفحه را خواندم که هنگام خواندنش جا خوردم، همانجا که نوشته اید: «قلم، تنها حریف من است. هر بار که با هم گلاویز می شویم، در می یابم که هستم هنوز.» نوشتۀ دیروز من با عنوان» می نویسم ، پس هستم » بود و از این نزدیکی دیدگاه خوشم آمد آن را نشانۀ خوبی یافتم.
    با اجازه نشانی وبلاگ شما را به «شناخت» پیوند زدم.
    پیروز باشید و سربلند
    http://shenakht.wordpress.com/

  2. درود بر تو دوست عزیز. از لحن قلمت در جایگاه میهمان، پیداست که میزبان خوش‌مشربی به میهمانی آمده. چراغ باده بیفروز!

  3. بیخودی پرسه زدیم، صبحمان شب بشود … بیخودی حرص زدیم،سهممان کم نشود …. ما خدا را با خود، سر دعوا بردیم و قسمها خوردیم … ما به هم بد کردیم، ما به هم بد گفتیم …. ما حقیقت هارا، زیر پا له کردیم … و چقدرحظ بردیم، که زرنگی کردیم …. روی هرحادثه ای، حرفی از مهر زدیم … از تو من میپرسم ، ما که راگول زدیم؟؟

  4. شبِ و جان ها در جام ها .
    دوس داشتم نوشته رو . وبلاگ های ورد پرس انگار هنوز خیلی چیزها واسه گفتن دارن

  5. سلام ببخشید چطوری میتونم با شما در ارتباط باشم میلتون رو جایی ندیدم.چندتا پیشنهاد داشتم در مورد بالاترین ممنون میشم اگه کمکم کنید .elino_69@yahoo.com

  6. دوست عزیز. در مورد ایمیل اگر اشکالی نداره همینجا کامنت بگذارید و در تیتر بنویسید منتشر نشود. با سپاس از شما

  7. kheili zibva bod be dalile nadashtane fonte farsi az gozashtan payam bishtar maezoram

  8. مدیریت محترم پایگاه اینترنتی

    با درود

    بدین وسیله به اطلاع جنابعالی می رساند که پایگاه اینترنتی لینکگذاری فارسی و انگلیسی در آدرس ذیل کار خود را از روز دوشنبه با همکاری بخشی از پایگاههای اینترنتی داخل و خارج از کشور به منظور رساندن صدای همه به همه آغاز نموده است. بدیهی است که ادامه کار و تداوم تلاش ما در این زمینه که بر بستر اعتقاد به دموکراسی، حقوق بشر و آزادی های بنیادی نوع آدمی استوار است نیازمند یاری و همراهی جنابعالی و سایر پایگاههای اینترنتی است، و این همکاری و همیاری از طریق گذاشتن لینک مطالب پایگاهتان در پایگاه ما و مطالعه مطالب پایگاههای دیگر و امتیاز دادن به آنها به منظور تشویق و یا نقد نظر امکانپذیر است.

    امید است که یاری و همراهی جنابعالی در زمینه های یاد شده از ما دریغ نشود.

    با احترام

    مدیر مسئول پایگاه اینترنتی لینکبذار دات کام

    عباس تموچین

    http://www.linkbezar.com

    admin@linkbezar.com

    به تاریخ روز سه شنبه چهاردهم اکتبر 2014

بیان دیدگاه

اندیشه هیچ پیشوند و پسوندی نمی‌پذیرد!