آیا تحریم انتخابات را هدفمند و عملگرایانه دنبال می‌کنیم؟

به منظور همراهی با دوستان خوب وبلاگ‌نویس، من نیز چند جمله که به ذهنم می‌رسد در مورد تحریم انتخابات می‌نویسم. پیش از آن باید یادآوری کنم که ما به خاطر تعهدی که به آسیب‌دیدگان حوادث بعد از انتخابات داریم، اصولا شرکت در انتخابات را حداقل باید نوعی بی‌‌مهری و کم‌لطفی از سوی خودمان بدانیم. از نظر من که اصولا مجاز نیستیم و حتی خیانت هم هست. در این مورد پیش‌تر نوشته بودم.

اما در مورد شرکت نکردن و دست‌آورد آن هم باید نگاهی هدف‌محور و نتیجه‌گرا وجود داشته باشد. به نظر من باید هدف اصلی ایجاد نوعی همدلی و نشان دادن حضور نداشتن شرکت کنندگان به منظور ایجاد روحیه همکاری باشد. به این معنی که حضورِ این «عدم حضور» مشهود باشد.  می‌توان از طرح‌های عملی در این زمینه استفاده کرد که کم‌هزینه و موثر باشند. مثلا انجام دادن یک عمل به طور همزمان در روز انتخابات یا استفاده از یک نماد خاص و حتی استفاده از موضوعات اقتصادی.

 

یک فکر در “آیا تحریم انتخابات را هدفمند و عملگرایانه دنبال می‌کنیم؟”

  1. اصولا بکار گیری ادبیات و واژه های مرتبط با جوامع دمکراتیک در بستر یک کلنی متعفن مانند دمیدن سرنا از سر گشاد آن است.

پاسخی بگذارید

